Tips voor jouw e-mailberichten

Tips voor jouw e-mailberichten

Zomer! We hopen op zonnig dagen, een aangename temperatuur en BBQ op het einde van de dag. Hopelijk komt ons een mooie zomer tegemoet. Wanneer je wat tijd om handen hebt deze zomer, is het een goed idee om jouw e-mailmarketing voor het volgende kwartaal (of eerder) even scherp te zetten.

Waar heb je nog niet aan gedacht afgelopen 6 maanden en waar zou je wel aan moeten denken. Dit probeer ik hieronder in het kort te verwoorden.

Goede content
Jij zit namelijk ook niet te wachten op de standaard mailtje met standaard teksten. Kwalitatieve content, dat moet een standaard zijn.

Mobiel
Het is misschien overbodig om nog maar eens te vermelden, maar zorg dat jouw e-mailbericht leesbaar is op mobiel. Zorg dat jouw bericht blijft hangen na het openen, scrollen, lezen en sluiten. Om maar even met cijfers te gooien: 51% van de e-mails wordt op een mobiel geopend. Heb je jouw e-mail al eens op mobiel bekeken? Hou het simpel en effectief.

Tijdstip
Stel je voor, je hebt een hoop data van je klanten. Door te weten waar en wanneer uw klanten uw e-mails openen kunt u nog beter segmenteren en de e-mails relevanter en persoonlijker maken. Zo weet je welk bericht, op welk tijdstip en op welke plek jouw klanten van je willen ontvangen. Een korte A/B test met jouw klantendatabase en je bent er uit.

Animatie
Met opmaak kan je veel doen. Wat mij opvalt bij mijn Google Nest rapporten, is dat er gebruik gemaakt wordt van animated gifs. Zo is het mailtje toch nog enigszins interactief, blijf je even hangen, en klik ik vaker door dan bij andere e-mails.

Wil je nog meer met e-mail marketing doen? Lees dan mijn post over de verschillende campagnes die we met Copernica vaak instellen.